понеделник, март 17

"Вашите желания са инвестиция от порядъка на няколко милиарда евро."


Цитат от книгата “9,99”


“..КАЗВАМ СЕ ОКТАВ и се обличам от APS. Работя в рекламния бизнес: точно така, замърсявам планетата. Аз съм човекът, който ви продава боклуци, който ви кара да мечтаете за всички тези неща, които никога няма да имате. Небето винаги е синьо, гаджетата никога не са грозни, идеално щастие, ретуширано от Adobe Photoshop. Изпипани картинки, вятърничеви мелодии. Ако случайно успеете да спестите достатъчно пари и си купите колата, която заснех в последния рекламен клип, аз вече ще съм я направил демоде. В модата съм с три скока напред, и правя така че вие да се чувствате незадоволени. Никога няма да пристигнете в страната на славата. Аз ви дрогирам с новото, а предимството на новото е, че никога не остава ново. Винаги има нещо по-ново от новото, което кара предишното да излгежда старо. Да накарам слюмките ви да текат, това е моят “саседос”. Хората от моят браш не искат вие да сте щастливи, защото щастливите хора не консумират. Допингът на търговията е вашата тъга. В нашият жаргон се казва “пост-разочарованието от покупката”. Бързо се нуждаете от някакъв продукт и, веднага след като го придобиете, вече имате нужда от друг. Хедонизмът не е форма на хуманизма, той е паричен поток. Неговият девиз: Харча, следователно съществувам. Обаче, за да предизвикаш нужди, трябва да разпалваш ревността, болката, ненаситността- това са моите оръжия. А моят таргет, това сте вие. Плащат ми солено, за да ви лъжа. Получавам 13 000 евро на месец (без да броя служебните разноски, служебната кола, опциите на борсата и златната кредитна карта), Еврото е измислено, за да изглеждат заплатите на богатите 6 пъти по-безсрамни. Познавате ли много мъже на моите години, които печелят по 13 000 евро на месец? Аз ви манипулирам, а те ми дават новия модел на mercedes SLK (с покрива, дето автоматично се прибирал в багажника) или пък BMW Z3, или Porche Boxter, или Mazda MX5. (Лично аз имам слабост към BMW Z3-ката, което съчетава аеродинамичната естетика на купето с мощността, благодарение на 6-цилиндровия двигател с мощ 321 коня. Така можете да постигнете ускорение от 0 до 100км/ч за 5,4 секунди. Друго голямо предимство на тази кола е, че прилича на една голяма разслабителна свещичка- доста практично, за да го начукаш на цялата Земя. Прекъсвам филмите, които гледате по телевизията, за да покажа моите лога, а те ме изпращат на ваканция в Сен барт или Пукет, или Лас Кабанес. Предъвквам слоганите си във вашите списания и получавам селска къща в Провансал, или замък в областта Перигор, или вила на Корсика, или ферма в Ардените, или катамаран в Антилите, или яхта в Тропиците. Аз Съм Навсякъде. Вие не можете да ми избягате. Накъдето и да се обърнете, ще срещнете моето царство- Рекламата. Забранявам ви да скучаете. Не ви позволявам да мислите. Тероризмът на новото ми позволява да продавам празнота. Питайте който и да е сърфист: за да се задържите на повърхността, е нужно отдолу да има дупка. Да сърфираш, това е да се плъзваш по една зееща дупка (адептите на интернет го знаят толкова добре, колкото и шампионите по Лакану). Аз издавам постановления за това, какво е Красиво, Истинско, Добро. Аз правя кастинг и избирам манекенките, които след 6 месеца ще ви акрат да се андървите. Качвам ги на билбордовете и те се превръщат в топмодели. Моите момичета травмират всяка жена над 14-гидушна възраст. Аз избирам кои да са вашите идоли. Тази година на мода ще са гърди, щръкнали над раменете и обезкосмени путки. Колкото повече си играя с вашето подсъзнание, толкова повече вие ми се подчинявате. Ако възхвалявам киселото мляко по стените на вашите градове, гарантирам, че ще си го купите. Мислите си, че разполагате със свободен арбитър, но раноили късно ще разпознаете продукта ми по рафтовете на супермаркета и ще си го купите, просто ей така, за да го опитате, повярвайте ми, познавам си работата. Мням, мням… толкова е хубаво да прониквам в човешкия мозък. Обичам да се изпразвам в дясното ви полукълбо. Вашите желания не ви принадлежат повече: аз ви налагам моите. Забранявам ви да си желаете случайно. Вашите желания са инвестиция от порядъка на няколко милиарда евро. Днес аз решавам какво вие да желаете утре. Всичко това не ме прави симпатичен във вашите очи. По принцип, когато почваш книга, е желателно да се постараеш да бъдеш мил, но аз не искам да изопачавам истината. Аз не съм мил разказвач. По скоро съм от гадните мръсници, които прецакват всичко, до което се докоснат. Най-добре започнете да ме мразите преди да сте намразили и епохата, която ме е създала. Не е ли отчайващ фактът до каква степен всеки приема тази ситуация за нормална? Вие ме отвращавате, нещастни роби, подчинени на моите капризи. Защо ми позволихте да стана Владетеля на Вселената? Искам да разнищя тази мистика: как в разцвета на една цинична епоха, Рекламата носи короната на Императрица? От 2000 години насам, за първи път в историята на човечеството, безотговорен кретен като мен има толкова власт. ..


стана ли ви интересно- целият материал